Ekonomi

Ege ihracatçısı Çin’e odaklanacak

İZMİR (İGFA) –“Çin almaya uzaksa, satmaya da uzak” mottosuyla Çin pazarındaki konumunu güçlendirmek isteyen Ege İhracatçı Birlikleri, 2024 yılında Çin pazarına yönelik pazarlama faaliyetlerini hızlandırmaya hazırlanıyor. “Hedef Pazar Çin” çalışmaları kapsamında.

“Hedef Pazar Çin” çalışmaları kapsamında 2019 yılından bu yana Çin pazarına yönelik yoğun bir çalışma yürüttüklerini aktaran Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Çin’de 300 milyon gelir düzeyi yüksek insanın yaşadığını vurguladı ve şöyle konuştu: “Çin bir ülke değil, kıtasal düşünmek ve ona göre stratejiler geliştirmek gerekiyor. Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Türkiye’den Çin’e ihracatı artırmaya yönelik projelere odaklanan “Çin Ekibimiz”in üzerinde çalıştığı son proje ise; , Çin’de dijital ofis kurarak Çin’de dijital pazaryeri açmaktır.Kuracağı dijital pazaryeri ile JD, Tmall, e-ticaret kanallarında ülke ve ürünlerin tanıtımını yaparak marka imajımızı geliştirerek Çinli tüketicilere ulaşmayı hedefliyoruz. Ali Baba’nın platformu HEMA, Wechat, Weibo ve Çin’in Instagram Küçük Kırmızı Kitabı, Tiktok ve Douyin, “Hedef alıyor” dedi.

Çin’in yıllık gıda ithalatının 210 milyar dolar olduğunu vurgulayan Eskinazi, “Türkiye’den Çin’e gıda ihracatımız 220 milyon dolar seviyesinde. Ege Bölgesi güçlü bir gıda tedarikçisi. Ege Bölgesi’nin lokomotif olmasıyla birlikte gıdamız da çok güçlü.” Çin’e ihracat 1 milyar doları buluyor.” “Bunu dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaçla 2023 yılı sonunda PttAVM.com iş birliğiyle Çin e-ticaret sitelerine erişim yöntemleri konusunda ‘Hedef Çin Semineri’ düzenledik.”

DEVLET YOLUMUZU AÇACAK, İHRAÇ EDECEĞİZ

Türkiye’den Çin’e ihracatı çeşitlendirmek için hükümetler arası diyaloğun önemine değinen Eskinazi, “Cumhurbaşkanımız ve Bakanlarımızdan, yaptıkları görüşmelerde Türkiye’nin güçlü olduğu Çin’e ihraç edebileceği ürün grupları için ihracat izinleri talep etmelerini rica ediyoruz.” Çinli mevkidaşlarıyla birlikte. Çin’de ağ oluşturma çok önemlidir. Çin pazarında tek güç olarak hareket eden ülkelerin başarılı olduğunu görüyoruz. “Bu şekilde başarılı olabiliriz.” dedi.

Çin’in ihracatçı kimliğinin yanı sıra ithalatçı kimliğinin de ağır bastığını belirten Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Çin ekonomisinin Kovid-19 salgını sonrası toparlanma sancıları yaşamasına rağmen 3,3 trilyon dolara karşılık 2,6 trilyon dolar ithalat yaptığına dikkat çekti. ihracat.

Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret istikrarına vurgu yapan Eskinazi, Ekonomi ve Ticaret Müsteşarı Çin Halk Cumhuriyeti Ankara Büyükelçisi Dr. Liu, YUHUA ve Genel Sekreter Robert Can Li’yi Ege İhracatçı Birlikleri’nde ağırladıklarını belirterek, geleceğe yönelik verimli bir iş birliğinin temellerini attıklarını vurguladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu